قوانین

تعاریف

وب سایت : فروشگاه و وب سایت اینترنتی تز

آدرس سایت: www.tez.ir

کاربر: هر شخصی که وارد سایت تز شود کاربر آن محسوب می شود.

مشتری یا خریدار کالا: هر عضوی که هر کدام از کالاهای سایت را خریداری می کند، مشتری تز یا خریدار کالا از تز است.

سفارش: مجموعه سبد خرید حاوی کالاهای انتخاب شده برای خرید. هر سبد خرید شامل یک یا چند کالاست.

ثبت سفارش

تز به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت روز امکان ثبت سفارش می‌‏ دهد. پردازش سفارشات از ساعت 5 بعدازظهر همان روز و سفارشاتی که در ایام تعطیل دریافت شده اند اولین روز کاری بعد از تعطیلات خواهد بود. روزکاری به معنی روز شنبه تا پایان وقت اداری چهارشنبه هر هفته می باشد و پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی در ایران مورد محاسبه روزکاری قرار نمی گیرند. لازم به ذکر است زمان تحویل کالا توسط نسبت به کالا با توجه به موجود بودن یا درحال ساخت متفاوت می باشد.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر، تمام ویژگی های کمی و کیفی اعم از ابعاد، جنس، رنگ و غیره را با دقت انتخاب نموده و سبد خرید خود را به طور صحیح تکمیل و تا مرحله واریز وجه و دریافت کد پیگیری مراحل را ادامه دهند. بدیهی است درصورت انتخاب کالا و یا ویژگی های نادرست مربوطه، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مسئولیت هرگونه اشتباه یا نقصی که مربوط به اشتباه در انتخاب کالا و تکمیل سبد خرید کالا باشد به عهده خریدار می باشد و مسئولیتی متوجه تز نیست.

در مورد رنگ کالا به این نکته توجه شود که رنگ کالا درمانیتورهای مختلف با اندکی تغییر مشاهده می شود. درخصوص مغایرت رنگ کالا نیز معیار تفاوت کلی رنگ است و مغایرت شامل طیف های تیره یا روشن تر در همان رنگ نخواهد شد. لذا در صورت برخورداری از حساسیت در انتخاب رنگ، قبل از خرید طی تماس تلفنی با تز از کارشناسان تز مشاوره دریافت کنید.

پرداخت وجه سبد خرید، به صورت آنلاین و در زمان ثبت سفارش بوده و لازم است تا کل بهای سبد خرید پرداخت گردد تا سفارش ثبت شود. پس از تماس پشتیبان و تایید خریدار، ثبت سفارش نهایی انجام شده و پس از آن امکان لغو خرید امکان پذیر نیست.

در صورتی که موجودی محصولی در تز به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش ‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و استرداد وجه سفارش برای تز محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

حمل و ارسال کالا

کلیه کالاها در انبار پردازش کالای تز، کنترل کیفی شده و سپس با بسته بندی ایمن آماده ارسال می گردند. به همین دلیل بروز هر گونه خسارت به کالا در هنگام حمل و نقل به دلیل نقص در سیستم های ارسال کالاست و به صورت پیش فرض مسئولیتی متوجه تز نیست.

توجه: کالاها درب منتهی به خیابان تحویل داده می شوند. در صورت نیاز به حمل در طبقات، در هنگام ارسال با پشتیبانی تز هماهنگ نمایید. مسئولیت حمل کالا در طبقات به عهده مشتری است.

ارسال رایگان استان تهران: ارسال در شهر تهران و کلیه شهرستان های استان تهران برای سبدهای خرید بالاتر از 10 میلیون تومان به شرط تسویه در زمان ثبت سفارش رایگان می باشد.

ضمانت سلامت کالا توسط تیپاکس و پرداخت هزینه حمل طبق نرخ مصوب تیپاکس توسط مشتری به هنگام تحویل کالا درب منزل خریدار است. جهت اطلاع از محدوده هزینه حمل، قبل از خرید با تز تماس بگیرید.

درصورتی که تیپاکس در شهرستان مشخصی سرویس حمل ارائه نکند، سفارش با باربری ارسال می گردد و کلیه هزینه های حمل تا شهرستان و از محل باربری تا محل مشتری با خریدار کالا است.

درصورتی که علیرغم هماهنگی انجام شده، به هنگام ارسال کالا خریدار در محل تحویل حضور نداشته باشد و یا به دلیلی امکان تحویل کالا میسر نگردد و کالا به انبار بازگردد حمل مجدد کالا، مستلزم پرداخت هزینه حمل ازسوی خریدار کالا خواهد بود.

دریافت کالا

در هنگام تحویل کالا بایستی بسته بندی کالا باز شده و سلامت کالا به تایید مشتری برسد و برگه تحویل آن که به منزله تحویل سالم کالاست توسط فرد تحویل گیرنده امضاء گردد (در تهران). لذا حضور سفارش دهنده یا تحویل گیرنده ذکرشده در فرم سفارش، در هنگام تحویل کالا ضروری است. پس از تحویل، هرگونه اعلام نقص و ایراد مورد تایید تز نیست.

خریداران کالا در شهرستان تا 24 ساعت پس از دریافت کالا باید هرگونه ایراد، نقص و کمبود قطعه و مغایرت را به اطلاع تز برسانند. پس از این زمان تز هیچگونه مسئولیتی در قبال کالای فروخته شده نخواهد داشت. لازم به ذکر است برای تحویل گیرندگان کالا در تهران، این مدت زمان تعریف نشده و هرگونه ایرادی را باید در زمان تحویل کالا به تز گزارش دهند.

در شهرستان ها در صورت انتخاب حمل با باربری، ارسال بار تا شعبه باربری شهرستان انجام می شود و لازم است خریدار در اسرع وقت به دفتر باربری مراجعه کرده و کالا را تحویل بگیرد. در صورت تاخیر در دریافت کالا، پرداخت هزینه انبارداری باید توسط خریدار انجام گرفته و مسئولیتی متوجه تز نیست. هماهنگی دریافت کالا از شعبات باربری شهرستان ها توسط تز با مشتریان انجام می گیرد.

تبصره: در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه صرفاً تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی باشد.

نصب کالا

هزینه نصب کالاهایی که نیاز به نصب دارند به هنگام خرید در سبد خرید محاسبه شده و توسط مشتری پرداخت می گردد. درمورد کالاهایی که نصب اختیاری دارند مشتری با انتخاب گزینه مورد نظر خود میتواند از خدمات نصب بهره مند گردد.

خدمات نصب با پرداخت هزینه در فاکتور خرید شامل مشتریان تهران می شود و مشتریان شهرستان لازم است جهت آگاهی از خدمات و هزینه نصب قبل از اقدام به خرید با پشتیبانی تز تماس حاصل فرمایند.

عودت کالا

با توجه به ماهیت کالاهای عرضه شده در تز (کالاهای معماری و دکوراسیون ) برخی از کالاها به صورت سفارشی و براساس انتخاب های مشتری تولید یا تکمیل می گردند. یعنی تولید کننده براساس درخواست خرید مشتری کالا را با رنگ و سلیقه مشتری تولید می کند و کالا قابل فروش به فرد دیگری نیست. در این موارد انصراف از خرید کالا مورد پذیرش نیست.

مدت زمان ساخت و ارسال سفارش:

سفارش هایی که پرداخت شان تایید گردیده لطفا جهت هماهنگی زمان ارسال واتساپ نمایند.

بستگی به نوع سفارش و کالا :

مدت ارسال محصولاتی که موجود است از 4 تا 5 روز کاری است.

ساخت محصولاتی که موجود نیست و زمان ارسال سفارش از 25 الی 30 روز کاری است.

ماده 1) ایجاب و قبول سفارش

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

لازم به ذکر است که پرداخت اینترنتی باعث ایجاد الویت و تسریع در پردازش سفارش کاربران می‌شود.

توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوادث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی 2 تا 3 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

تبصره 1: چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید.

طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

ماده 2) امکان خطا در قیمت های سایت

فروشگاه همواره سعی می نماید که قیمتهای کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود.

گارانتی اصالت: ما گارانتی می کنیم کالای خریداری شده، کالای اورجینال، شرکتی و دارای گارانتی اصلی است.

گارانتی مغایرت: ما گارانتی می کنیم کالای خریداری شده هیچگونه مغایرتی با کالای مشاهده شده در وب سایت فروشگاه اینترنتی تز نخواهد داشت.

ماده 3)مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.

فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 4)حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

ماده 5)اختیارات فروشگاه

فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.

سایت تز به جز آدرس www.tez.ir هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه سایت بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام تز استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

ماده 6) موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.

قوانین فروشگاه مشتمل بر16می باشد و مشتری باعلم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.